Cases

JBL

SLAM!

') ')

Uitdaging
De nieuwe JBL True-wireless Earbuds moesten gepromoot worden onder 20-35 jarigen met als doel meer conversie te genereren.

Inzicht
De TV-flight werkte niet optimaal om de jonge doelgroep van JBL te bereiken. Wel is het voor JBL belangrijk het product te kunnen tonen.

Waarom RadioCorp?
SLAM! is zeer selectief in de doelgroep 20-35 jaar en heeft daarbinnen een groot aantal muziekliefhebbers

Oplossing
Er is een digital first-strategie gehanteerd waarbij het product zichtbaar was binnen videocontent met radio als aanjager.

Beschrijving case
Op social media werd het spel ‘Raad de plaat’ gespeeld (videocontent). SLAM! DJ’s kregen hints over de artiesten die werden afgespeeld via de Earbuds van JBL die zichtbaar gedragen werden.

  • Met 365.000 bereikte personen en een g.c.f. van 5,4 is via radio ruim 10% van de doelgroep bereikt.
  • Via Facebook zijn 46.500 personen bereikt
  • Op Instagram zijn de video’s van ‘Raad de Plaat’ 925.000 bekeken