SLAM! werd benaderd door Luba om haar naamsbekendheid onder haar doelgroep te vergroten. Luba is het grootste uitzendbureau voor het MKB, maar heeft op dit moment helaas een te kort aan kandidaten om de vacatures op te vullen. Bij SLAM! hebben we deze uitdaging met beide handen aangegrepen en ons vooral gericht op het aanspreken van werkzoekende luisteraars.
Met de actie ‘Sollicitatie Service’ powered by Luba zorgden we ervoor dat werkzoekende luisteraars niet meer stuk kunnen bij hun sollicitatie. Luisteraars lieten in Early Birds bij Martijn La Grouw weten dat zij/hij een baan zoekt en wat haar/zijn kwaliteiten zijn. Op basis daarvan hebben we dezelfde dag nog een waanzinnige radiospot voor de kandidaat in elkaar te gedraaid en uitgezonden! Hiermee hebben we kandidaten op weg geholpen met hun sollicitatie en daarnaast benadrukten we ook hoeveel er mogelijk is één dag, wat perfect past bij de USP van Luba: vind een baan binnen één dag!
Anne Marie Voskuil, Marketing Manager Luba: ‘Luba is altijd op zoek naar mogelijkheden om met partners samen te werken en zo haar doelgroep nog beter te bereiken. Een baan binnen 1 dag? Met SLAM! en marketingcommunicatie-bureau Brand New Live aan onze zijde hebben we de Luba Sollicitatie Service mogelijk gemaakt! Een oproep, reclamespot en vier winnaars in de uitzending die allemaal op zoek zijn naar een droombaan. Of het gelukt is? Jazeker! Wij kijken terug op een geslaagde Luba Sollicitatie Service die zeker voor herhaling vatbaar is.’