Nieuws

100% NL

100% NL blijft groeien

') ')

19-07-2022

Het gaat goed met 100% NL! De radiozender laat keer op keer een groei zien in de luistercijfers. Het station met de beste muziek van Nederland ziet haar marktaandeel in de afgelopen drie metingen stijgen van 3,3% in mrt-apr ’22 naar 3,9% in mei-jun ’22. Hiermee maakt de zender een groei door van maar liefst 18% bij luisteraars in de doelgroep 20-49 jaar. Dat blijkt uit de meest recente luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek, uitgevoerd door GfK, die zojuist bekend zijn gemaakt. 

Martijn Zuurveen, Radio Directeur RadioCorp:
“Fantastische luistercijfers!  De Nederlandse popmuziek blijft scoren en dat zien we terug in de populariteit van 100% NL. De hits van o.a. Suzan & Freek, Snelle en Flemming hoor je het meest bij ons en dat wordt gewaardeerd door onze luisteraars. De komende tijd zitten de luisteraars ook goed bij 100% NL. Naast de beste muziek van Nederland maken we de zomer nog een beetje mooier door elke dag tickets weg te geven voor de leukste uitjes voor het hele gezin met de100% NL Gastenlijst”. 

Hoogste marktaandeel voor RadioCorp ooit
Niet alleen 100% NL gaat goed. 100% NL maakt samen met SLAM! onderdeel uit van het mediabedrijf RadioCorp. Beide zenders zien de luistercijfers deze maand fors stijgen. Dit zorgt voor een totaal marktaandeel van 7,6% in de doelgroep 20-49 jaar voor RadioCorp. Hiermee scoort het mediabedrijf het hoogste marktaandeel sinds beide zenders onderdeel zijn van RadioCorp.