Cases

Deliveroo

SLAM!

') ')

Uitdaging
De top-of-mind awareness van Deliveroo vergroten en daarmee een groei realiseren in het aantal bestellingen

Inzicht
Deliveroo als alternatief voor een restaurant tijdens de lockdown in Q4 2020, een periode waarin restaurants gesloten waren.

Waarom RadioCorp
De SLAM! luisteraar geeft meer geld uit aan uiten eten gaan dan de omgeving, index 152!

Oplossing
Tijdens de middagshow op SLAM! bestaat het vaste item 5@5, de 5 meest aangevraagde nummers van de dag. Precies de timing wanneer mensen nadenken over het eten die avond.

Beschrijving case
Elke dag om 5 uur hoor je tijdens middagshow de vijf meest aangevraagde tracks van die dag. Via de SLAM!-app kunnen de luisteraars een track aanvragen. De SLAM! DJ belde één deelnemers terug en maakte deze persoon blij met de diner bon van Deliveroo twv € 350,-.

  • Radio zorgde voor 1,1 miljoen contactmomenten met 20 tot 34 jarigen
  • Er zijn 249.000 personen bereikt
  • Binnen 4 dagen zijn er ruim 200 aanmeldingen binnengekomen